فقط یک بهار

هر گونه برداشت از این وبلاگ پیگرد قانونی خواهد داشت.

فقط یک بهار

هر گونه برداشت از این وبلاگ پیگرد قانونی خواهد داشت.

جادوی نامم...

سال هاست اختیار دلم را به دست باد داده ام، سال هاست به دنبال دلم می دوم و آواره بی خانمان بر در خانقاه گندم زارهایی فرود می آیم که رسم قلندری قاصدک را بر گوش نسیم زمزمه می کند و سماع خوشه ها را بر سینه تبدار زمین برپا می کند... سال هاست دلم را به چشمه های جوشان سپرده ام که پرهوس می جوشند و بی پروا می لغزند و می پویند. سال هاست حدیث پاییزی می خوانم و فرو می ریزم زرد و سرخ، ارغوانی تر از گونه های تو می شوم که بوسه های مریدان، خالکوبی اش کردند. سال هاست از انحنای آبشارها می چکم و در حیرت عقابی آسمان بر دامنه البرزها می افتم. سال هاست افتاده ام در سراشیبی تند دربه دری و از گوشه گیری آفتاب از لب پنجره غروب، پرده نشین می شوم. سال هاست یاوه می بافم، هجو می خوانم، بی حاصلگی را خرمن می کنم. سال هاست منم...

صداها را خاموش کن، پرده ها را بیاویز، آتش ها را بکُش، کتاب های مقدس را بسوزان، رساله های ایمان را ورق ورق کن، چشم ها را سفید کن، بگذار کمی ماه بپاشد، بگذار کمی پرستو برقصد، بگذار کمی نیش بنوشم، بگذار خماری ام را شِکوه کنم... سال هاست حریص غاری ام که از ضریح گدایی ام پر شود...

شامگاهان که برسد، سفره مخملی بر گوشه رنگین کمان بیفشان، زهره ها را حلقه آویز شب مستی ام کن، ستاره ها را بر هفت گوشواره بیاویز و خط لب دریا را نشانی برای شاخه های انار بردار، بیا و یاوه گویی هایم را در خاک کن... صداها را خاموش کن تا صدایم را بشنوم که آشفته گویی بس کنم... صدایم کن... نامم را از یاد برده ام، مرا به نامم صدا کن... کسی نامم را بر من بخواند... انارها را بر دامنم بیاویز شاید نامم را به خاطر آوری... نامم از نور نبود یا نار؟ نامم از  ریشه جادوی عصیان نبود؟

نیره - چهارشنبه؛ 9 شهریور ماه 91 خورشیدی

نظرات 4 + ارسال نظر
باتو موافقم چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 20:48 http://faryadeyakhi.blogfa.com

ljk [hgfd f,n

؟

فرناز پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:52 http://farn-sighs.blogsky.com

گفته بودم که سکوت می خواهم .. حالا می بینم که تو هم مثل من در تلاطمی و ناآرام . سالهاست .... !

امید دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:26

سلام
.
از لطف شما ممنونم
.
راستش من هم یک دفعه با دیدن نام روستای شما در وبلاگ فرناز خانوم ذوق کردم
و اونطوری کامنت گذاشتم
.
موفق باشید

خوش آمدید همشهری.
از آشنایی خرسندم.

فرشته چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:22 http://fershteh.aminus3.com/

نیره ی عزیز ودوست داشتنی سلام
می دانید گرفتارم
بی نهایت در بی نهایت
مهمان عزیزی دارم از راه دور
وفرصت هیچ کاری ندارم حتی کامنت گذاشتن
می بینم کامنتهای مهربانت را
اما وقتی ندارم برای نوشتن
می ایم نگران نیاشید
می ایم ومی نویسم
حسم را از این نوشته ی زیبا
...
صدایم کن
ونامم از ریشه ی جادوی عصیان نبود؟
...
بگذارید با خیال راحت وبدور از آشفتگی های ذهنی برایت بنویسم
انگونه که قبل ترها می نوشتم
منتظر م باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد